Citroen DS Révolte, Citroen DS 3

Koncept DS Révolte- aneb kachna na fialovo. Pěkné, Citroen se konečně snaží využít a rozvinout potenciál klasického modelu 2CV. Retro, neretro, když něco funguje, a klasická "kachna" je rozhodně autoikona, není žádná hanba nechat se inspirovat.

Inspirace je zřejmá, DS Révolte ale není tak femininní, a mnohem lépe opticky "sedí" na svých kolech, což je klíčový bod automobilové estetiky.

Co trochu nechápu, jsou detaily, a zejména interiér. Zde mě napadá jedno slovo-drogy. Ano, není jistě jednoduché být v této době automobilovým designérem, to ostatně vidíme na novém DS 3, údajně prémiovém malém automobilu, konkurentovi Mini. DS 3 je auto značně členité, olepené navíc spoustou ozdobných pitomostí, které snad mají reprezentovat tu "prémiovost".

Taky označeni DS je, řekl bych, poněkud nadužívané, ale hlavně zneužívané. DS, dříve označení superikony, auta z jiné galaxie, dnes znamená jen nevkusnou formální přeplácanost. Vypadá to, že nám Citroen místo pořádného fláku masa chce naservírovat jen spousty rádoby exkluzivní omáčky, už to prostě není ta progresivní firma z padesátých let 20. století. Nové logo prozrazuje víc než je zdrávo- z dvojitého šípu se staly bumerangy.


Předchozí díly autoblogu z Frankfurtu 

Lexus LF-Ch Lexus LF-Ch

Lexus představil koncept hybridního vozu nižší střední třídy, který vypadá jako navržený speciálně pro zvláště agresivní metro-homosexuály. I interiér je plný různých kovových žiletek a mačet.

Volkswagen L 1

Řekl bych, že toto “auto “ bude citlivé na boční vítr. Je totiž vyšší než širší. Nabízí se otázka, jestli při těchto vnějších rozměrech nemělo mít o dvě kola méně, pak by to byl kabinový motocykl, neboli dálník, který L1 už tak velmi připomíná.

Foto: ČTK