Videoklip, který pražský primátor Pavel Bém natočil s bavičem Petrem Čtvrtníčkem, je Bémovo umělecké forte. A když za nic jiného, pak je mu třeba přiznat body za útok hlavou proti zdi ve věcech múzických. Zaťatou houževnatost v podnicích, které pro něj nemohou skončit dobře.

Předloni v únoru vylezl na pódium pražské Akropole během koncertu, aby v rámci předvolební kampaně poděkoval majitelům klubů za to, že ještě existují. "Vypadni!" bylo jediné ze slov publika, které slušné noviny otisknou.

Zemědělského inženýra, kterého nechala Bémova radnice "nastoupit na pražskou kulturu" spolu s památným obrázkem primátora s půllitrem za pultíkem magistrátu, budeme od nynějška brát jako Bémovo divadelní intermezzo. Je tu totiž ten veselý videoklip.

Paroduje kdysi oblíbenou reklamu mobilního operátora se soby. "Ten člověk je kapánek křečovitej," povšimla si kolegyně. Další, členka spolku ochotníků ve Velvarech, starostlivě dodala, že kdyby k tamním divadelníkům patřil i Bém, snažili by se mu ten výstup rozmluvit. "Bém je v tom uvěřitelnej asi jako ve všem, co dělá," uchechtl se ďábelsky kolega, "tedy vůbec". "Třeba se mu Čtvrtníček mstí," uvažoval jiný.

Je to mrzuté - když už po všech tahanicích s elitářskými umělci nakonec prosadíme "pravicové" dogma, že "kultura je privátní, soukromý statek", jak kdysi řekl Pavel Bém v debatě o Dejvickém divadle, múzy si z nás veřejně dělají kašpary.

Text z HN, 5. prosince 2008