1+1=2, 70+30=100. Prostě jednoduché kupecké počty, které by měl bez problému ovládat každý úředník v tomto státě. Martin Pecina, šéf Úřadu pro hospodářskou soutěž prohlásil, že Student Agency ovládá 70% trhu na lince Brno - Praha a to včetně započetí vlakových spojů Českých drah. Student Agency tak hrozí pokuta, neboť jejich jízdenky byly moc laciné a tím znesnadnila vstup další konkurence na trh. Pokud opravdu má Student Agency 70% trhu, tak by měli dostat metál, neboť odvezou většinu cestujících a ještě ročně z této linky přispějí skoro 30 miliony do státního rozpočtu ve formě dálničního mýta a daní a nepřímo dalších skoro 20 miliónů ve formě spotřební daně z nafty. Pokud dalších 15% odveze zbylých 20 autobusových dopravců soutěžících na této lince, zůstává 15% pro České dráhy, to je 16 cestujících na jeden vlak o kapacitě cca 500 sedaček! A kolik zaplatí České dráhy do státního rozpočtu!! Kulové, naopak dostanou od státu za provozování vlaků mezi Brnem a Prahou dotaci 650 mil korun ročně!! A do toho nepočítám podíl 12 miliard, které Českým drahám v červnu 2008 přistály z peněz daňových poplatníků na účtu a díky kterým česká ekonomika vykázala za první polovinu roku 2008 nečekaný schodek.

Metál pro Student Agency a stop monopolu Českých drah, za jejich neschopnost provozovat vlakovou dopravu v této zemi.

I kdyby Student Agency měla oněch 70% trhu, neznamená to, že mají dominantní postavení, neboť na této lince operuje dalších 21 dopravců se sedačkovou kapacitou 5x vyšší, než nabízí Student Agency. Navíc necelá stovka žlutých autobusů z celkového množství více jak 20 000 autobusů registrovaných v ČR je podíl, jež dělá ze Student Agency outsidera, nikoliv monopolistu, ze kterého by měl jít strach.

Ještě vloni pan Pecina tvrdil, že jezdit za 1 Kč je v pořádku, neb na lince operuje více dopravců a z konkurenčního boje má nakonec prospěch konečný spotřebitel.

Pan Pecina Student Agency vyčítá, že příchodem 50 korunového jízdného konkurence Asiany, Student Agency reagovala snížením z 150 na stejných 50 Kč. To měla Student Agency počkat 2 týdny, až budou její autobusy jezdit prázdné? Navíc Student Agency poskytla tuto cenu jen daleko užšímu spektru klientů, než tak učinila jako první Asiana. Asiana měsíc po vstupu na linku snížila ceny až na 1 Kč, na což již Student Agency nemohla reagovat, neb by se už opravdu jednalo o nepovolený dumping.

Úřad pro hospodářskou soutěž by měl řešit problémy, které trápí občany, například stále dražší elektřina a stále vyšší zisky ČEZu. Skoro 50 miliard zisku ČEZu z celkových tržeb 170 miliard dělají z ČEZu zlatého oslíka, který vytahuje zlaťáčky z nás občanů, kteří nechtějí doma svítit petrolejkou. A kam třeba tyto penízky putují? Tak rovných 12 miliard z dividend ČEZu proteklo přes SŽDC do Českých drah a odtud do Škody Plzeň, kde si dráhy objednají mnohem dražší lokomotivy a vagóny, než nabízí světová konkurence. A komu že patří soukromá Škoda Plzeň? To se zeptejte vrabčáků na střeše, co si to štěbetají na drátech elektrického vedení. Kruh se uzavřel, všichni krom daňových poplatníků jsou spokojeni.

Mám pro vás hádanku. Jaký je hlavní cíl společnosti s dominantním postavením na trhu? Zdražovat, nebo zlevňovat? Na tuto otázku nechť si odpoví ÚOHS sám. Před kým by nás občany měl ÚOHS chránit, před nenažraným ČEZem se skoro 30% ziskovostí, nebo přes skromným Student Agency, která má z průměrné jízdenky 1-2 Kč, což je 1% z obratu? Je trestné chránit si trh tím, že nám stačí nízká marže? Je nutné pořádat hon na dopravce, který udělal revoluci v autobusové dopravě, když ze zákona může mít maximální, tzv. přiměřený zisk 5%?

Pane Pecino, věřte mi, já si vás jako člověka moc vážím, koneckonců se i osobně známe. Přesto se mi nelíbí, že chcete surfovat na pozitivní žluté vlně Student Agency, neb jsme pro Váš úřad snadný soupeř. Ponořte se raději do monopolistů jako ČEZ a České dráhy, kteří se chovají na trhu „ve značné míře nezávisle na jiných soutěžitelích nebo spotřebitelích", což je definice dominantního postavení ze zákona 436/2005 Sb., který znáte určitě nazpaměť.