Cestovní kanceláře mají strach z nových pravidel v chystaném občanském zákoníků.  To je dobrá zpráva.
Pokud cestovka nesplní co slibovala, dovolená skončí dříve nebo se vůbec neuskuteční, měla by kromě zjevné škody nově platit i za «ztrátu radosti z dovolené».
Dovolená není běžné zboží, které při reklamaci pouze vyměním, nebo mi prodejce vrátí peníze. Na dovolenou vynakládám peníze a hlavně čas, který mám od zaměstnavatele limitovaný.  Dvacet dnů ze zákona a jinak práce, práce a práce. 
Jestli mě dovolená stojí peníze a dny volna,  je při podrazu od cestovky škoda dvojí. A pokud  mé dny odpočinku promění v zátěžový stress-test, měla by pocítit, že to jsem si opravdu nekoupil.
Argumenty cestovek, že lidé si budou u soudů stěžovat na špatné počasí nebo přítomnost tchýně jsou nesmyslné a svědčí spíše o malé víře v kvalitu svých vlastních služeb, než ve zdravý rozum zákazníků.
Prvním předpokladem je nekazit radost zákazníkovi hned na začátku. Jak to, že ten last minute nestojí dest tisíc jak jste psali velkým červeným písmem, ale patnáct? Aha, taxy, palivové příplatky, bakšišné, a další «drobné příplatky».
Maskování cen cestovky nic nestojí, ale radost tím klientům rozhodně nedělají. Koho by taky těšilo, když z něj někdo dělá hlupáka.